Σελίδες

Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Πλησιάζει το Πάσχα

Στις δύσκολες μέρες που διανύουμε, η πίστη και η ελπίδα,  μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε..

Σε λίγες μέρες πλησιάζει η κορύφωση του θείου δράματος.
Η σκέψη μας γυρίζει πίσω σε εκείνες τις στιγμές που μοιραστήκαμε στο νηπιαγωγείο, μικροί και μεγάλοι , σαν μια ομάδα.
Γυρίζουμε πίσω, σα να είματε εκεί, τις μέρες πριν το Πάσχα, και "θυμόαστε" τι κάναμε:
  • μιλήσαμε για τα Πάθη του Κυρίου μας, την πορεία προς το Γολγοθά, 
  • αναφερθήκαμε στα ήθη και τα έθιμα, 
  • διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες, 
  • βάψαμε αυγά,
  • φτιάξαμε λαμπάδες, 
  • πλάσαμε και ψήσαμε κουλουράκια...
  • συγκινήθηκαμε αλλά και γελάσαμε...
  • μοιραστήκαμε συναισθήματα, στιγμές που σίγουρα θα ξανάρθουν...

Πάσχα-Ανάσταση , είναι η σπουδαιότερη γιορτή του χριστιανικού έτους και γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία.Η Ορθόδοξη εκκλησία γιορτάζει το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την Ιουλιανή Πανσέληνο .

Πάσχα

Μπορούμε να πούμε την ιστορία του Πάσχα παρατηρώντας τους παρακάτω πίνακες ζωγραφικής






 
ή εδώ

  • Μπορείτε να επιλέξετε μία από τις εικόνες και να την επεξεργαστείτε:

    Αρχικά παρατηρούμε την εικόνα, στη συνέχεια κάνουμε κάποιες από τις παρακάτω ενδεικτικές ερωτήσεις:
-τι βλέπεις στην εικόνα;
-θέλεις κάτι να ρωτήσεις;
-τι παρατηρείς;
-έχεις κάποια απορία;
-τι σου έχει κάνει εντύπωση στην εικόνα
-μπορείς να φτιάξεις μια ιστορία με την εικόνα;

Οι γονείς μπορούν να καταγράψουν τις παρατηρήσεις των παιδιών (τα χρώματα, τα σχήματα, τις μορφές,τα σύμβολα...)

  • Παρατηρούμε την παρακάτω εικόνα


Μπορούμε να κάνουμε προσθέσεις και αφαιρέσεις παρατηρώντας έργα τέχνης
- πόσα είναι τα κόκκινα και πόσα τα άσπρα αυγά;
-πόσα είναι όλα τα αυγά μαζί;
-πόσα αυγά θα μείνουν αν αφαιρέσουμε τα άσπρα

  • Διαλέξαμε ένα έργο τέχνης για σας
Μπορείς να περιγράψεις τον πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ;

παρατήρησε τα πρόσωπα στον πίνακα
τι νομίζεις ότι κάνουν;
μέτρησε τα πρόσωπα στον πίνακα
σου θυμίζει κάτι η εικόνα;
παρατήρησε τα ρούχα των ανθρώπων, μοιάζουν με τα ρούχα που φορούν οι άνθρωποι σήμερα;


  •  Έντεχνος συλλογισμός
Σκεφτήκαμε να  δουλέψουμε με τον έντεχνο συλλογισμό και τις ρουτίνες σκέψης, θα εξεργαστούμε ένα έργο τέχνης έχοντας σαν στόχο να ενεργοποιήσουμε τη σκέψη των παιδιών και να δημιουργήσουμε στοχαστική διάθεση, θα ενεργοποιηθεί η περιέργεια τους θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις  για έρευνα,παρατήρηση, καταγραφή της σκέψης τους..
η ρουτίνα που θα χρησιμοποιήσουμε είναι:

  • βλέπω -σκέφτομαι-αναρωτιέμαι
-παρατηρήστε τον πίνακα ζωγραφικής


-μπορείτε να γράψετε τη σκέψη τους σε συννεφάκια
-τι βλέπεις;
-τι νομίζεις γι αυτό που βλέπεις; τι σκέφτεσαι;
-τι σε κάνει να αναρωτιέσαι;
-Ενθαρρύνετε το παιδί να αιτιολογήσει την ερμηνεία του,ρωτήστε το να σκεφτεί, σχετικά με ποιο μέρος του έργου το κάνει να αναρωτιέται

-Αν θέλετε μπορείτε να δραματοποιήσετε τον πίνακα ζωγραφικής
-ή να τον ζωγραφίσετε

  • Μπορείς αν θέλεις να παρακολουθήσεις τα παρακάτω παραμύθια :

τα τρία δέντρα

ένα αυγό χωρίς χρώμα

Άκουσε την ιστορία:το Πάσχα ττου Πασχάλη


εκ του σχολείου



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου