Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

Μίλα μου για μήλα

Ένα μήλο μας έκανε συντροφιά έναν ολόκληρο μήνα και δεν το βαρεθήκαμε καθόλου. Ίσα, ίσα, μας ταξίδεψε σε χίλιους κόσμους και θα μπορούσε να μας ταξιδέψει σε ακόμα περισσότερους.

Μίλα μου για μήλα λοιπόν ...

Και κάθε μηλο μας είπε πολλές και διαφορετικες ιστορίες.

Με ένα μήλο κάναμε πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις.

Ένα μήλο είναι ένα φρούτο,, ένα υγιεινό φρούτο και από κει ξεκινήσαμε, μιλώντας αρχικά για τον κύκλο της ζωής του, για το πώς (και γενικά) από ένα σπόρο, πάμε στον καρπό:



 Αλλά και για την ανατομία του:


Τα μήλα είναι όμως μόνο κόκκινα; Όχι βέβαια, γνωρίσαμε κι άλλες ποικιλίες μήλου, και παρατηρήσαμε ότι η φλούδα του μπορεί να είναι πράσινη, αλλά και κίτρινη, ενώ δεν παραλέιψαμε να δοκιμάσουμε και τη γεύση τους για να ψηφίσουμε ποια μας άρεσε περισσότερο.





Το μήλο μας ταξίδεψε και στην ποίηση, μελετήσαμε ποιήματα για το μήλο κι ύστερα εμπνευστήκαμε και γράψαμε και τα δικά μας:


Πειραματιστήκαμε με ποικίλα υλικά για να δημιουργήσουμε ευφάνταστα μήλα


Κι ύστερα πήγαμε στην τέχνη και παρατηρήσαμε ότι το μήλο είναι αγαπημένο θέμα πολλών ζωγράφων, κάθε εποχής. 
Με αφορμή λοιπόν έναν τυχαίο πίνακα με θέμα το μήλο γίναμε και εμείς καλλιτέχνες:






Ιδιάιτερη εντύπωση μας έκανε ο πρωτοποριακός ζωγράφος Ρενέ Μαγκρίτ, ο οποίος  μπορεί να χαρακτηριστεί και ως  ζωγράφος των μήλων, των καπέλων και των μηλοκαπέλων.
Μας έδωσε αφορμές λοιπόν για τα δικά μας έργα όπου φύλλα είναι χείλη, μπαγκέτες είναι οι μύτες, η  σωστή πλευρά δεν είναι ποτέ η πάνω , αλλά και η πάνω πλευρά δεν είναι ποτέ κάτω





Μας ενέπνευσε όμως να δημιουργήσουμε και τις δικές μας ιστορίες, τα δικά μας μικρά παραμύθια: "Ιστορίες πίσω από ένα μήλο" τις ονομάσαμε και φυσικά τις τοποθετήσαμε μέσα σ΄ ένα μήλο:





Και η φυσικά μιλήσαμε και για το νόμο της βαρύτητας ,με αφορμή το μήλο του Νεύτωνα



Το μήλο αποτέλεσε αφορμή και για τη δημιουργία επιτραπέζιων παιχνιδιών:

Στο ένα παιχνίδι πρέπει να βοηθήσουμε τον πρίγκιπα να πάει στη Χιονάτη, που όπως όλοι ξέρουμε, έπεσε θύμα του φαρμακερού μήλου της κακιάς μάγισσας:



Σε κάποιο άλλο φτιάχνουμε μοτίβα ακολουθώντας μια συγκεκριμένη διαδρομή με βάση τα βέλη: ευθεία, αριστερά, δεξιά




Σε ένα τρίτο, κάνουμε ταύτιση , τοποθετούμε το σωστό αριθμό στα μήλα που βρίσκονται πάνω στο δέντρο


Σε ένα άλλο κυνηγήσαμε μήλα, μετά από εμπόδια, παίζοντας με το ζάρι μας:


Δημιουργήσαμε twister με μήλα και "συναδέρφους" τους



Κάναμε διαγωνισμούς ποιος θα μαζέψει πιο γρήγορα τα περισσότερα μήλα


Και ποιος σωστά θα μαζέψει τα μικρά και τα μεγάλα μήλα


Τα μήλα μας βοήθησαν να μάθουμε να μετράμε:


Να πηγαίνουμε από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και το αντίστροφο:


Μαζί τους κάναμε τυπώματα δημιουργώντας μια μηλοπολιτεία:


Αλλά και με αφορμη αυτά, μάθαμε πώς λέγονται τα δέντρα και οι καρποί τους με το memo παιχνίδι μας:



Ύστερα ταξιδέψαμε στους μύθους και τα παραμύθια για μήλα, αλλά τοποθετήσαμε και τα μήλα μας στα δικά μας στα αγαπημένα ή της δικής μας έμπνευσης παραμύθια:







Και φυσικά κλείσαμε με μια πεντανόστιμη μηλόπιτα:


Σαφώς μέσα στην τάξη μας το μήλο είχε την αποκλειστικότητα σε ό,τι κι αν κάναμε. Εδώ σας παρουσιάσαμε ένα μέρος από τις πάμπολλες δραστηριότητες μας.

Ελπίζουμε να τις βρήκατε νόστιμες, όσο νόστιμο είναι και αυτό το υπέροχο φρούτο

Λία Σιαμέτη
Χρυσούλα Σκλαβενίτη



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου